10 Τρόποι για να ενισχύσεις το ανοσοποιητικό των παιδιών

pexels-alexander-dummer-1912868

της Sarah Almond Bushell, διαιτολόγος & παιδικός διατροφολόγος

Όλοι έχουμε ένα ανοσοποιητικό σύστημα που μας προστατεύει από τις ασθένειες.

Στα μωρά και τα παιδιά, το ανοσοποιητικό σύστημα που θα τα εξυπηρετεί σε όλη τους τη ζωή αναπτύσσεται ακόμη.

Αυτό σημαίνει ότι, για τα μικρά παιδιά, η υγιεινή διατροφή, η καλή υγιεινή και το ενημερωμένο προφίλ εμβολιασμού είναι καθοριστικής σημασίας.

Λάβαμε καθοδήγηση από την παιδική διατροφολόγο Sarah Almond-Bushell, η οποία είναι εγγεγραμμένη διαιτολόγος στην Αγγλία και ειδικός στην ανοσία των παιδιών.

Η Σάρα έχει συνεργαστεί με το NHS, την Aldi, την Tommee Tippee και άλλες εταιρείες για να βοηθήσει στην ευαισθητοποίηση σχετικά με την υγεία των παιδιών - και σήμερα είναι μαζί μας στην H&B.
Και μας ενημερώνει για τα εξής:


  • Τι είναι το ανοσοποιητικό σύστημα και γιατί είναι σημαντικό.
  • Εμβολιασμός για παιδιά και μωρά
  • Πώς μπορείτε να υποστηρίξετε το ανοσοποιητικό σύστημα του μωρού σας
  • Πώς μπορείτε να υποστηρίξετε το ανοσοποιητικό σύστημα του παιδιού σας

10 τρόποι για να υποστηρίξετε το ανοσοποιητικό σύστημα του παιδιού σας

Εάν το παιδί σας φαίνεται να αρρωσταίνει συνεχώς από κρυολογήματα και κοριούς, μπορεί να οφείλεται στο ότι το ανοσοποιητικό του σύστημα δεν είναι ακόμη αρκετά ώριμο για να αποκρούσει αυτά τα μικρόβια.


Κάνοντας κάποιες μικρές αλλαγές στον τρόπο ζωής σας, μπορείτε να υποστηρίξετε το αναπτυσσόμενο ανοσοποιητικό σύστημα του παιδιού σας. Ζητήστε συμβουλές από τον παθολόγο του παιδιού σας εάν ανησυχείτε.

  1. Λαχανικά

Το ξέρουμε, το ξέρουμε. Δεν είναι εύκολο να διασφαλίσετε ότι το παιδί σας λαμβάνει τις συνιστώμενες πέντε μερίδες φρούτων και λαχανικών την ημέρα, ειδικά αν είναι ιδιότροπο.

Ωστόσο, τα λαχανικά είναι τόσο σημαντικά για την ισχυρή ανοσολογική απόκριση ενός παιδιού- αξίζει να τα θέσετε σε προτεραιότητα.

Προσπαθήστε να συμπεριλάβετε άφθονα λαχανικά με κόκκινες, πορτοκαλί και κίτρινες αποχρώσεις ή σκούρο πράσινο χρώμα, καθώς αυτό σημαίνει ότι θα προσλάβουν τη βιταμίνη C και τα καροτενοειδή τους, τα οποία αποδεδειγμένα υποστηρίζουν το ανοσοποιητικό σύστημα.1,2

Σερβίρετε μερικές πορτοκαλί πιπεριές, γλυκοπατάτες, ντομάτες, μπρόκολο - και λαχανάκια Βρυξελλών, αν αισθάνεστε γιορτινά!

Η κατανάλωση λαχανικών δεν είναι φυσιολογική για τα περισσότερα παιδιά λόγω της πικρής τους γεύσης. Ακολουθούν μερικές συμβουλές για να βοηθήσετε το παιδί σας να εξοικειωθεί με τα λαχανικά:

 

Ψωνίστε μαζί

Τα μικρά παιδιά παίρνουν στοιχεία από τους γονείς τους, γι' αυτό προσπαθήστε να δείχνετε ενθουσιασμένοι με την προοπτική να επιλέξετε πράγματα στο τμήμα φρούτων και λαχανικών του σούπερ μάρκετ.

Τα παιδιά αγαπούν επίσης να είναι ανεξάρτητα, οπότε επιτρέψτε στο παιδί σας να διαλέξει τα φρούτα ή τα λαχανικά που του αρέσουν για το δείπνο.

 

Σκεφτείτε σαν παιδί

Τα μικρά παιδιά παίρνουν τις αποφάσεις τους σχετικά με τα τρόφιμα με βάση την εμφάνισή τους.

Οι παραγωγοί τροφίμων και τα σούπερ μάρκετ το γνωρίζουν αυτό, γι' αυτό και οι πολύχρωμες συσκευασίες με χαρακτήρες κινουμένων σχεδίων είναι τοποθετημένες στο ύψος των ματιών των παιδιών καθώς περπατάτε στα καταστήματα.

Και όταν το ξέρετε αυτό, μπορείτε να κάνετε το φαγητό διασκεδαστικό:

  • Χρησιμοποιήστε κόφτες μπισκότων για να φτιάξετε αγγούρι σε σχήμα λουλουδιού
  • Επιλέξτε μια σειρά από φρούτα και λαχανικά διαφορετικού χρώματος και τοποθετήστε τα σαν ουράνιο τόξο.
  • Φτιάξτε πρόβατα κουνουπιδιού και δέντρα μπρόκολου

Όταν το φαγητό είναι διασκεδαστικό, είναι ενδιαφέρον, και όταν είναι ενδιαφέρον έχει περισσότερες πιθανότητες να καταναλωθεί.

 Αλλαγή του διαλόγου

Αντί να του λέτε να φάει το μπρόκολο του ή να το δωροδοκείτε με ένα γλυκό, προσπαθήστε να μην κάνετε κανένα σχόλιο για τις διατροφικές επιδόσεις του παιδιού σας.

Συχνά, τα λόγια ενθάρρυνσης που λέμε στην πραγματικότητα εμποδίζουν τα παιδιά να φάνε, επειδή νιώθουν πίεση.

Και η πίεση προκαλεί αύξηση της αδρεναλίνης, η οποία απενεργοποιεί την όρεξη.

 

Επαναλαμβανόμενη έκθεση

Η εκμάθηση της αρέσκειας στο φαγητό είναι στην πραγματικότητα μια διαδικασία 32 βημάτων που ξεκινά από το αισθητηριακό σύστημα.

Αυτό σημαίνει ότι τα παιδιά πρέπει συχνά να εκτίθενται σε τρόφιμα ξανά και ξανά πριν αποφασίσουν να τα δοκιμάσουν.

Το να σας βοηθήσετε να προετοιμάσετε και να μαγειρέψετε φαγητό είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να προσφέρετε αυτή την έκθεση με τρόπο που να μην σας πιέζει.

Παιδιά ηλικίας μόλις 1 έτους μπορούν να βοηθήσουν στο πλύσιμο των λαχανικών ή στο σχίσιμο του μαρουλιού, ενώ μεγαλύτερα παιδιά μπορούν να βοηθήσουν στο ξεφλούδισμα και το τρίψιμο των καρότων ή στο τεμαχισμό της σαλάτας.

 

Συγκαλύψτε τα - αλλά να είστε ειλικρινείς

Αν το χρειάζεστε πραγματικά, μπορείτε να μεταμφιέσετε το φαγητό αναμειγνύοντας φρούτα και λαχανικά στα αγαπημένα φαγητά του παιδιού σας. Αλλά να είστε ειλικρινείς μαζί του σχετικά με το τι τρώει.

Αν βρουν λίγο αμιγές πράσινο πράγμα, αυτό μπορεί να σημαίνει και το τέλος του αγαπημένου φαγητού! Θα μπορούσε επίσης να προκαλέσει μόνιμη ζημιά στη σχέση εμπιστοσύνης που υπάρχει μεταξύ σας όσον αφορά τη σίτιση.

Μπορείτε να προσθέσετε καρότα και πιπεριές σε σάλτσα ζυμαρικών, γλυκοπατάτες "πατάτες" στο φούρνο, κουνουπίδι σε μακαρόνια με τυρί... υπάρχουν πολλοί τρόποι για να γίνετε επινοητικοί.

Απλά να έχετε υπόψη σας ότι τα παιδιά πρέπει να βλέπουν ένα τρόφιμο για να μάθουν να το προτιμούν, οπότε η απόκρυψη των τροφίμων δεν αποτελεί μακροπρόθεσμη λύση.


2. Λιπαρά ψάρια


Το DHA είναι ένα απαραίτητο λιπαρό οξύ που βρίσκεται στα λιπαρά ψάρια όπως ο σολομός, το σκουμπρί και οι σαρδέλες. Είναι γνωστό ότι είναι ευεργετικό για το ανοσοποιητικό σύστημα.3 Ονομάζεται απαραίτητο επειδή ο οργανισμός δεν μπορεί να το παράγει, οπότε πρέπει να προέρχεται από την τροφή.Τα παιδιά πρέπει να τρώνε μία έως δύο μερίδες λιπαρών ψαριών την εβδομάδα.4 Σερβίρετε το με ελκυστικούς τρόπους - π.χ. τάκος, πουρέ με πατάτα ή σε ζυμαρικά. Για ένα εύκολο σχολικό γεύμα, στείλτε τα παιδιά με μερικά σάντουιτς με σκουμπρί ή σολομό με μαγιονέζα για λίγη επιπλέον γεύση.Δυστυχώς, ο τόνος δεν μετράει ως λιπαρό ψάρι, ούτε και τα λευκά ψάρια όπως ο μπακαλιάρος ή ο μπακαλιάρος.


  1. Φρούτα


Ακριβώς όπως τα λαχανικά, τα φρούτα είναι μια άλλη άφθονη πηγή θρεπτικών συστατικών που υποστηρίζουν το ανοσοποιητικό σύστημα. Τα περισσότερα παιδιά τρώνε με ευχαρίστηση φρούτα επειδή είναι γλυκά.

Τα εσπεριδοειδή είναι ιδιαίτερα πλούσια σε βιταμίνη C, η οποία θεωρείται ότι αυξάνει την παραγωγή λευκών αιμοσφαιρίων (που καταπολεμούν τις λοιμώξεις). Δοκιμάστε πορτοκάλια, γκρέιπφρουτ, μανταρίνια ή κλημεντίνες.

Το ακτινίδιο, η παπάγια και οι φράουλες έχουν επίσης υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη C.

Αν το παιδί σας δεν θέλει να τρώει φρούτα ολόκληρα, ένας γρήγορος και εύκολος τρόπος για να πάρει την καλοσύνη τους είναι τα smoothies.

Χτυπήστε το δικό σας στο μπλέντερ για να μειώσετε τα ελεύθερα σάκχαρα που περιέχονται στις εκδοχές που αγοράζετε από τα καταστήματα. Μπορείτε ακόμη να ρίξετε μέσα λίγο καρότο, σπανάκι ή αγγούρι για λίγη δράση λαχανικών!

Τα smoothies γίνονται επίσης εξαιρετικά γλειφιτζούρια όταν παγώσουν για μια καλοκαιρινή απόλαυση που εγκρίνεται από τα παιδιά.

  1. Βιταμίνες για το ανοσοποιητικό σύστημα των παιδιών

Αν έχετε ένα παιδί που δεν είναι οπαδός των φρούτων και των λαχανικών, δοκιμάστε να του δώσετε μερικές από τις καλύτερες βιταμίνες για το ανοσοποιητικό σύστημα των παιδιών.

Ένα καθημερινό συμπλήρωμα διατροφής μπορεί να συμπληρώσει τη διατροφή του παιδιού σας και να βοηθήσει να καλύψει τα κενά στη διατροφή του για να υποστηρίξει το ανοσοποιητικό του σύστημα.

Επιλέξτε μια πολυβιταμίνη χωρίς ζάχαρη, μαστιχωτή πολυβιταμίνη που περιλαμβάνει βιταμίνη C, ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό που συμβάλλει στην άμυνα του ανοσοποιητικού συστήματος.5

5. Ποιοτικός ύπνος

Ο ύπνος είναι το κλειδί για ένα ισχυρό ανοσοποιητικό σύστημα τόσο στην παιδική ηλικία όσο και σε όλη τη διάρκεια της ζωής.6

Χρησιμοποιήστε αυτόν τον οδηγό για τον αριθμό των ωρών που χρειάζονται τα παιδιά σε κάθε στάδιο ανάπτυξης:

  • Τα νήπια ηλικίας 1 - 2 ετών χρειάζονται 11 - 14 ώρες
  • Παιδιά 3 - 5 ετών χρειάζονται 10 - 13 ώρες
  • Παιδιά 6 - 12 ετών χρειάζονται 9 - 12 ώρες
  • Οι έφηβοι 13 - 18 χρειάζονται 8 - 10 ώρες7

Εάν έχετε μεγαλύτερα και μικρότερα παιδιά, μπορεί να χρειαστεί κλιμάκωση των ωρών κατάκλισης.


6. Διδάξτε καλή υγιεινή

Ένας από τους κύριους λόγους για τους οποίους τα παιδιά έχουν περισσότερο βήχα και κρυολόγημα είναι επειδή παίζουν σε κοντινή απόσταση με άλλα παιδιά και δεν έχουν ακόμη μάθει να εφαρμόζουν την υγιεινή.

Τα μικρόβια μπορούν να μεταδοθούν εύκολα, γι' αυτό είναι χρήσιμο να μάθετε στο παιδί σας να πιάνει το φτέρνισμα με ένα χαρτομάντιλο και να καλύπτει το στόμα του όταν βήχει.

Διδάξτε στα παιδιά τη σημασία του πλυσίματος των χεριών τους πριν από τα γεύματα και μετά την τουαλέτα.

Αυτές οι ενέργειες θα σκοτώσουν τα ζωύφια και τα μικρόβια και θα ελαχιστοποιήσουν την ευκαιρία τους να εξαπλωθούν.

Εάν κάποιος στο νοικοκυριό σας αρρωστήσει, θα πρέπει να βεβαιωθείτε ότι απολυμαίνετε τις επιφάνειες ακόμη περισσότερο από το συνηθισμένο και ότι πλένετε τις πετσέτες και τα κλινοσκεπάσματα στους 65°C.


7. Δραστηριοποιηθείτε μαζί

Η ενεργητικότητα υποστηρίζει το ανοσοποιητικό σύστημα και μειώνει τον κίνδυνο να αρρωστήσετε.8

Οι κατευθυντήριες γραμμές του NHS συνιστούν στα παιδιά ηλικίας 5-16 ετών 60 λεπτά αερόβιας άσκησης κάθε μέρα.9

Αυτό σημαίνει άσκηση που είναι αρκετή για να τους κάνει να ζεσταίνονται και να έχουν ρόδινα μάγουλα, και οι έφηβοι πρέπει να αισθάνονται ιδρωμένοι.

Ενθαρρύνετε τα παιδιά να ενταχθούν σε μια ομάδα ποδοσφαίρου ή ράγκμπι, να ασχοληθούν με τον αθλητισμό, να κάνουν τραμπολίνο ή να εγγραφούν σε μαθήματα χορού. Είναι πιο πιθανό να διατηρήσουν την άσκηση που τους αρέσει.

Επιλέξτε κάτι που θα κάνετε μαζί ως οικογένεια και γίνετε ένα καλό πρότυπο για τα παιδιά σας. Μια απλή βόλτα με τα πόδια στο τοπικό σας πάρκο για μια βόλτα ή μια βόλτα με το ποδήλατο μετά το σχολείο είναι ιδανική.


8. Γίνετε αυστηροί όσον αφορά το κάπνισμα

Το κάπνισμα αποδυναμώνει την ανοσία μας έναντι των λοιμώξεων.10 

Αυτό ισχύει και για το παθητικό κάπνισμα, οπότε αν κάποιος στο νοικοκυριό καπνίζει, τα παιδιά σας αναπνέουν περισσότερες από 7000 επιβλαβείς χημικές ουσίες κάθε μέρα.11

Ζητήστε τους να καπνίζουν σε εξωτερικούς χώρους, μακριά από παιδιά, και να κρατούν όλες τις πόρτες και τα παράθυρα κλειστά.

Και αν μπορούν, θα πρέπει να προσπαθήσουν να σταματήσουν - τα παιδιά των καπνιστών είναι πιο πιθανό να γίνουν και τα ίδια καπνιστές.12



9. Ελαχιστοποιήστε τη ζάχαρη

Μια διατροφή με υψηλή περιεκτικότητα σε ραφιναρισμένη ζάχαρη είναι κακή για το ανοσοποιητικό σύστημα.13

Αυτό οφείλεται εν μέρει στο γεγονός ότι μελέτες έχουν δείξει ότι η υπερβολική ζάχαρη μπορεί να επηρεάσει την πρόσληψη από το σώμα σας της βιταμίνης C, του υπερήρωα του ανοσοποιητικού συστήματος.14

Σύμφωνα με το NHS, τα παιδιά ηλικίας 4-6 ετών δεν θα πρέπει να καταναλώνουν περισσότερα από 19 γραμμάρια προστιθέμενης ζάχαρης την ημέρα και τα παιδιά 7-10 ετών δεν θα πρέπει να ξεπερνούν τα 24 γραμμάρια.15

Προσπαθήστε να περιορίσετε την ποσότητα κέικ, γλυκών, σοκολάτας, ανθρακούχων ποτών, μπισκότων και παγωτού που καταναλώνουν τα παιδιά σας σε καθημερινή βάση.



10. Βοηθήστε τα να μειώσουν το άγχος τους

Τα τελευταία δύο χρόνια ήταν δύσκολα για όλους μας, αλλά είναι εύκολο να ξεχάσουμε πώς αυτό μπορεί να έχει επηρεάσει τα παιδιά μας.

Η ψυχική υγεία των παιδιών πρέπει επίσης να λαμβάνεται υπόψη.

Αυτό μπορεί επίσης να τα κρατήσει σε αγωνιστική φόρμα και να τα προστατεύσει καλύτερα από τυχόν ιούς, καθώς έχει αποδειχθεί ότι το χρόνιο στρες επηρεάζει αρνητικά το ανοσοποιητικό σύστημα.16

  • Καλός ύπνος
  • Άσκηση
  • Βλέποντας φίλους
  • Διασκεδάζοντας
  • Να βγαίνεις στην ύπαιθρο, και
  • Έχοντας μια ρουτίνα

μπορούν να βοηθήσουν να κρατήσουν τα επίπεδα άγχους χαμηλά. Ορισμένα παιδιά μπορεί επίσης να ωφεληθούν από ασκήσεις ενσυνειδητότητας ή ημερολογιακή καταγραφή.

*πηγή hollandandbarrett.com, από τη Sarah Almond Bushell, εγγεγραμμένη διαιτολόγος & διατροφολόγος για παιδιά